Program KOSS
organizowany jest przez:
Jak oceniać uczniów? Wskazówki dla nauczycieli

 JAK OCENIAĆ UCZNIÓW? WSKAZÓWKI DLA NAUCZYCIELI
JAK OCENIAĆ UCZNIÓW? WSKAZÓWKI DLA NAUCZYCIELI
Alicja Pacewicz, Tomasz Merta
Wyd. 4, s. 230, opr. miękka, 17,6x25,0 cm, ISBN: 978-83-89623-53-9
Centrum Edukacji Obywatelskiej 2012
 
Książka adresowana jest przede wszystkim do tych nauczycieli, którzy uczą wiedzy o społeczeństwie w gimnazjum według programu KOSS. Może jednak być wykorzystywana również przez nauczycieli przedmiotu w szkole podstawowej. Odpowiada na pytanie, jak oceniać uczniów w sposób jak najbardziej obiektywny, wszechstronny i sprzyjający rozwojowi. Zawiera wskazówki dotyczące oceniania wiedzy, umiejętności oraz aktywności uczniów, a także konkretne przykłady prac uczniowskich wraz z kryteriami, według których były oceniane. Publikacja uwzględnia wszystkie wymieniane w starej podstawie programowej cele kształcenia ogólnego (wymagania ogólne) i treści nauczania (wymagania szczegółowe). Została także wzbogacona o informacje na temat oceniania kształtującego (OK), jednego z najbardziej skutecznych i nowoczesnych sposobów oceny uczniów, a także o rozdział poświęcony ocenianiu w pracy metodą projektów.
Publikacja nie jest dostępna w sprzedaży. Mogą ją bezpłatnie pobrać ze strony nauczyciele uczący z podręcznika KOSS.
 
 SPIS TREŚCI
SPIS TREŚCI
Wstęp
I. Kilka słów o programie KOSS
II . Ogólne zasady oceniania
III . Jak oceniać osiągnięcia uczniów – wskazówki i przykłady
IV. Tabela kryteriów – co to jest i w czym może pomóc?
V. Narzędzia oceny – przykłady zadań sprawdzających wraz z kryteriami
VI. Jak jeszcze można dręczyć uczniów, czyli inne pomysły zadań
VII . Projekt uczniowski na lekcjach wiedzy o społeczeństwie
Aneksy
A. Autentyczne ocenianie
B. Nauczyciele KOSS tworzą kryteria i narzędzia oceny
C. Jak oceniać prace uczniowskie? – przykłady
D. System oceniania na lekcjach wiedzy o społeczeństwie
E. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
F. Podstawa programowa
G. Egzamin w klasie trzeciej gimnazjum w 2012 roku


