VI. Aktywność obywatelska

W ramach programu „Uczniowie z klasą“ uczennice z Gimnazjum nr 1 w Piekarach Śląskich zrealizowały projekt poświęcony tolerancji i pomocy niepełnosprawnym.  W ciągu ośmiu miesięcy przeprowadziły cykl zajęć dla dzieci ze świetlicy Komitetu Ochrony Praw Dziecka. 

Jak zachęcić innych, w tym własnych rodziców, dziadków i sąsiadów (a także siebie samych), do głosowania? W Zespole Szkół im. Józefa Piłsudskiego w Wesołej gimnazjalistki i gimnazjaliści przeprowadzili szkolne prawybory do Parlamentu Europejskiego oraz próbowali zwiększyć frekwencję wyborczą w gminie.

Uczniowie Zespołu Szkół w Żelechowie opracowali ankietę o roli mediów, którą przeprowadzili w szkole i wśród znajomych. Na jej podstawie sporządzili listę najpopularniejszych czasopism, audycji i programów telewizyjnych.

Uczniowie z Publicznego Gimnazjum w Głuchowie przystępując do programu „Młodzi głosują”, zorganizowali szkolny konkurs na najładniejsze plakaty, transparenty wyborcze i najoryginalniejsze hasła.

Uczennice z Jerzmanowej pod Głogowem zrobiły film „Brudna robota”, który jako jeden z sześciu obrazów został zakwalifikowany do światowego finału konkursu Panasonic Kid Witness News w Tokio w 2009 roku.

Uczniowie Gimnazjum im. Jana Pawła II w Dobrym Mieście zrealizowali projekt „Nasz Plac”, którego celem było zagospodarowanie terenu wokół szkoły. Gdy dyrekcja zaakceptowała pomysł, jego autorzy zorganizowali spotkanie informacyjne w szkole.

Uczniowie i uczennice z żyłką dziennikarską mogą wziąć udział w projekcie „Wydarzenia tygodnia”. W szkołach powstają zespoły reporterów zdobywające i opracowujące wiadomości z najbliższej okolicy, regionu, Polski i świata.

Młodzież ze Szkolnego Klubu Europejskiego z Gimnazjum nr 3 w Kwidzynie w programie „Aktywista” postanowiła zbadać, czy w ich mieście są ludzie, którzy pragną pomagać i wspierać innych.

Uczniowie i uczennice z Gimnazjum w Starych Juchach w ramach programu @ktywista zajęli się problemem braku placu zabaw dla dzieci przy Przedszkolu Samorządowym w Starych Juchach.