Przewodnik obywatelski to znakomity podręcznik do nauczania wiedzy o społeczeństwie. Obowiązkowa lektura dla uczniów i uczennic liceum i technikum. Interesujące teksty źródłowe, zdjęcia, tabele, schematy, wykresy oraz ćwiczenia na końcu rozdziałów ożywiają wykład i pomagają w opanowaniu materiału.

– Dlaczego warto sięgnąć po Przewodnik obywatelski? – zapytaliśmy jego autorów: prof. Andrzeja Waśkiewicza, dr. Łukasza Pawłowskiego i Alicję Pacewicz, a także nauczycielkę WOS-u, Laurę Piotrowską. Warto posłuchać, co mówią o naszym podręczniku.

Nasza książka opowiada o życiu społecznym człowieka – mówi prof. Andrzej Waśkiewicz, jeden z autorów naszego podręcznika. –  Opowiada, gdyż jest napisana prostym językiem, takim jakim mówimy na co dzień, jakim powinniśmy w każdym razie mówić. Nie męczymy Was żargonem naukowym, wszystkie trudne słowa wyjaśniamy. Ale też nie kokietujemy Was slangiem. 

 Warto też przeczytać list profesora skierowany do młodych czytelników

Po pierwsze jest dobrze napisany, ładnie językowo, ale też dobrze przedstawione są treści w sensie graficznym – mówi dr Łukasz Pawłowski. – Ale przede wszystkim jest napisany przez ludzi o różnych poglądach, przez to prowokuje do pytań i  nie daje jednoznacznych odpowiedzi, i myślę, że dzięki temu zainteresuje uczniów i uatrakcyjni prowadzenie zajęć.

Dlaczego Przewodnik obywatelski wzbudza nasze zainteresowanie? – Dlatego, że jest tam naprawdę dużo fajnych pomysłów do organizowania bardzo aktywnych form uczenia się. – odpowiada Alicja Pacewicz, ekspertka edukacyjna i działaczka społeczna, i zaraz dodaje: – Plus fajnych ilustracji, trochę dowcipów z naszymi ulubionymi „mrówkami obywatelskimi”, bardzo dobry słownik pojęć z zakresu życia publicznego, polityki, socjologii, podstaw prawa… Jest, co czytać, czego się uczyć i po co się spierać… Posiadanie takiej książki, będącej źródłem inspiracji a nie zbiorem informacji do wykucia, może być dobrą pomocą w fajnym uczeniu.

Z podręcznika Centrum Edukacji Obywatelskiej Przewodnik młodego obywatela korzystałam przez wiele lat i cieszę się, że jest jego nowa edycja – mówi Laura Piotrowska.  Jestem przekonana, że [dzięki niemu] moi uczniowie nie tylko znają swoje prawa i wolności zawarte w konstytucji, ale wiedzą, że demokracja wymaga aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym.